Πλήρης ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της Εφορίας

Πλήρης ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της Εφορίας

Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Η εφορία εκσυγχρονίζεται και ακολουθεί τα πρότυπα των τραπεζών. Σύμφωνα με πληροφορίες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σχεδιάζει την αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων σε όλους τους φορολογούμενους με τα ποσά που έχουν πληρώσει στην εφορία. Δηλαδή, θα αποστέλλει ή θα μπορούν να βρουν στην προσωπική τους θυρίδα ή στην προσωποποιημένη πληροφόρηση ενημερωτικό με το σύνολο των φόρων που έχουν καταβληθεί μέσα στο έτος, καθώς και αναλυτική κίνηση για τους φόρους που καταβλήθηκαν σε κάθε πηγή ξεχωριστά. Δηλαδή το σύνολο του ΦΠΑ, με τα πιστωτικά και χρεωστικά υπόλοιπα, το φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ κ.λ.π.

Επίσης, ανάλογα με την περίπτωση θα συμπεριλαμβάνονται στο ενημερωτικό της εφορία ο φόρος που καταβλήθηκε για κληρονομιά, ή γονική παροχή, ή δωρεά, για χαρτόσημα, ενώ οι επιχειρήσεις αντίστοιχα θα λαμβάνουν ενημερωτικό για όλους τους φόρους που καταβλήθηκαν μέσα στη χρήση και στο τέλος του έτους ένα συνολικό σημείωμα για όλους τους φόρους που πληρώθηκαν.Remaining Time-0:00FullscreenMute

Με τον τρόπο αυτό οι φορολογούμενο θα γνωρίζουν επ’ ακριβώς τι πλήρωσαν στην εφορία και θα μπορούν να κάνουν συγκρίσεις με προηγούμενα έτη. Παράλληλα, σε δεύτερο χρόνο η κίνηση πληρωμών θα χρησιμοποιείται και ως πιστοποιητικό ότι έχουν καταβληθεί οι φόροι από τον υπόχρεο.

Πλέον οι φορολογούμενοι δεν έχουν σχεδόν κανέναν λόγο για να μεταβούν στην εφορία. Όλα μπορεί να τα κάνουν ηλεκτρονικά. Από το να κλείνουν ηλεκτρονικά ραντεβού, μέχρι να ανοίγουν επιχείρηση. Αυτή τη στιγμή είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που χρειάζεται να πάει κάποιος στην εφορία. Για παράδειγμα είναι υποχρεωτική η παρουσία στην εφορία για την υποβολή χειρόγραφης δήλωσης στην περίπτωση που έχει αποβιώσει κάποιος συγγενής, όταν κάποιος υποβάλλει δήλωση με επιφύλαξη και πρέπει να καταθέσει δικαιολογητικά στην εφορία, καταλογισμός και πληρωμή χαρτοσήμου, καθώς και σύνθετες περιπτώσεις φορολογίας κεφαλαίου. Μέσω της ψηφιακής πύλης της ΑΑΔΕ οι φορολογούμενοι μπορούν:

– να έχουν πρόσβαση σε όλες ττις ψηφιακές εφαμρογές της ΑΑΔΕ όπως οι δηλώσεις φόρων, ρυθμίσεις, φορολογία ακινήτων και οχημάτων, ηλεκτρονικά βιβλία myDATΑ, κλπ),

– να διαχειριστούν τον λογαριασμό και τα στοιχεία επικοινωνίας και να μεταβάλλουν τα στοιχεία της επιχείρησης,

– να δουν τις οφειλές, πληρωμές και τις επιστροφές φόρων και να προχωρήσουν μέσω του myaade τους φόρους και να ρυθμίσουν τις οφειλές τους,

– να αποκτήσουν ΑΦΜ και κλειδάριθμο,

– να υποβάλλουν αιτήματα ψηφιακά προς την αρμόδια υπηρεσία της ΑΑΔΕ (πιλοτική λειτουργία),

– να κλείσουν ψηφιακά ραντεβού με υπάλληλο της αρμόδιας υπηρεσίας της ΑΑΔΕ (προσεχώς).

Όπως ανέφερε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, “με τη νέα ψηφιακή μας πύλη, συνδυάζουμε ψηφιακή ευφυία και συναισθηματική νοημοσύνη, με σκοπό οι ψηφιακές μας υπηρεσίες να σχεδιάζονται και να προσφέρονται στο κοινωνικό σύνολο, μέσα από την οπτική του πολίτη”. 

Σημειώνεται ότι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα mydata (ηλεκτρονικά βιβλία), έχουν εγγραφεί 300.000 επιχειρήσεις, ενώ έχουν εκδοθεί εκατομμύρια παραστατικά αξίας άνω των 50 δισ. ευρώ. Όπως σημείωσε στην ηλεκτρονική εφαρμογή timologio έχουν εγγραφεί 10.000 επιχειρήσεις (εφαρμογή έκδοσης παραστατικών).

Αφήστε μια απάντηση